We herkennen allemaal wel het moment wanneer je een bedrijf of instelling belt en je vervolgens eindeloos in de wacht staat. Voor minutenlang hoor je dezelfde muziek of hetzelfde piepje en uiteindelijk sta je gewoon een uur in de wacht. Dit is iets wat je het liefst gewoon wil vermijden en daarom is het ook belangrijk om als bedrijf zelf goed bereikbaar te zijn. Met een goede bereikbaarheid loop je ook niet tegen het probleem aan van die enorm lange wachttijden en op die manier kan je meteen een klant goed te woord staan.
Lang aan de telefoon
Je kent het wel: je moet de klantenservice bellen van een bedrijf of instantie om bijvoorbeeld een vraag te stellen. Je belt ze op en vervolgens sta je ontzettend lang in de wacht. Constant hoor je maar dat vervelende muziekje en na een uur ben je eigenlijk gewoon geneigd om op te hangen. Toch is dit voor veel bedrijven een realiteit, aangezien ze gewoon geen goede bereikbaarheid bieden. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat bedrijven en instellingen zich niet bewust zijn van wat de klanten van hen verwachten of wat ze nodig hebben van een bepaalde aanbieder. Ook is het begrip van ‘goede bereikbaarheid’ in de afgelopen jaren flink veranderd. Zo is de tijd dat iedereen van 9 tot 5 werkt voorbij en zo gaat nu bijvoorbeeld in een huishouden iedereen werken.
Een eigen bedrijf
Als eigenaar van een eigen bedrijf draag je natuurlijk al best veel verantwoordelijkheid en dit betekent ook dat je het erg druk hebt met de werkzaamheden van je onderneming. Je bent bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de werkzaamheden die moeten gebeuren, de financiën, afspraken die gemaakt worden en ga zo door. Op die manier heb je eigenlijk elke dag wel een hele waslijst aan taken en hier hoort ook de bereikbaarheid van je onderneming bij. Je wil natuurlijk zo goed mogelijk bereikbaar zijn voor je klanten en hiervoor moet bijvoorbeeld de telecom verbeterd worden.
Goed bereikbaar
Klanten moeten jou als bedrijf natuurlijk kunnen bereiken als ze klachten of bepaalde vragen hebben. Uiteraard wil je je klanten ook zo goed mogelijk te woord kunnen staan en ze de beste service leveren. Als je je telecom wil verbeteren, is het bijvoorbeeld goed om de hulp in te schakelen van een elektricien in Delft. Op die manier kan je er ook op de beste manier zijn voor je klanten en zorgt ook weer voor een soort vertrouwen voor de klant.